Creatief·Naaien

Schattige wolk- en regendruppel kussen

Je kunt het haast niet missen op Pinterest en andere pinborden/websites. De schattige wolk/regendruppel/maan/ster etc kussens, de ene nog mooier als de andere.

En waarom kopen als je het ook zelf maken kan? Na vele tutorials gelezen te hebben dacht ik dat het niet moeilijk zou zijn om zelf een patroon te tekenen.

IMG_0864

Ik waagde een poging en maakte dus zelf een patroon van een regendruppel en een wolk. Daarnaast maakte ik met mijn plotter een mondje en wimpers, maakt het net iets af (plus ik had geen zin om ze van vilt te gaan knippen ;))

Materialen die ik voor deze kussentjes heb gebruikt zijn;

  • Katoenen stof voor de regendruppel
  • Flanellen stof voor de wolk
  • Fiberfill
  • Flex
  • en natuurlijk mijn naaimachine en plotter

De kussentjes liggen nu te pronken in het bedje van de kleine wolk die op komst is. Ik denk dat ik ook nog een maan en een ster erbij ga maken….Eerst een patroon tekenen!

Nog een foto om het af te leren (zo zie je ook gelijk beide kussens in het geheel)

IMG_0866

Geef een reactie

